Om arkivering - Forvaltningerne og arkivet

Her kan I læse om, hvordan Københavns Kommune skal forholde sig til reglerne på arkivområdet. Reglerne omfatter både papirarkivalier og elektroniske arkivalier.

På de næste sider kan I finde oplysninger om anmeldelse og godkendelse af IT-systemer, bevaring, kassation og aflevering, samt om udlån af arkivalier til Københavns Kommune.


papir-lille


Papir

Alt papirmateriale i jeres ringbind, hængemapper og kasser i kælderen er omfattet af arkivlovgivningen.

Læs mere

it-lille


Digitalt

Alle it-systemer skal anmeldes til Stadsarkivet, inden de tages i brug i Københavns Kommune.

Læs mere

regelsaet-lille


Regelsæt

Reglerne inden for arkivområdet består af arkivloven og en række bekendtgørelser udstedt af Statens Arkiver.

Læs mere

Vi bruger cookies til at sikre og forbedre brugervenligheden af hjemmesiden. Du kan altid slette cookies fra kbharkiv.dk. - Læs om hvordan vi bruger cookies. Jeg accepterer cookies fra dette website
Accepter